Kulinaria

Jedzenie z muzyką w tle

W dzisiejszym pędzie coraz częściej zapominamy o małych przyjemnościach dnia codziennego, w tym o właściwym celebrowaniu posiłków.

Najlepszą okazją na wyrwanie się z pędu jest relaks przy ulubionych dźwiękach, dzięki którym posiłek nabiera lepszego smaku. foodpanda i Spotify postanowili sprawdzić, jakie dźwięki towarzyszą nam podczas lunchu i kolacji.

Muzyka i jedzenie od zawsze były dobraną parą i silnie działały na nasze zmysły. Dobrym jedzeniem i dźwiękami możemy delektować się bez końca. Jakiej muzyki słuchamy dziś, jedząc lunch i kolację, sprawdziły serwisy foodpanda i Spotify. Muzyka zawsze towarzyszyła jedzeniu. Wspólnie z serwisem Spotify postanowiliśmy sprawdzić, czego słuchają młodzi Polacy w porze lunchu i przy kolacji – mówi Piotr Łagowski, Dyrektor generalny foodpanda na rynki CEE. – Porównaliśmy wyniki naszej sondy z danymi Spotify – kończy Łagowski.

Czego słucha się z Pandą?

foodpanda zapytała swoich użytkowników, jakich utworów najlepiej się słucha podczas lunchu i kolacji. W czasie lunchu zdecydowanie królują piosenki energetyczne, które pobudzają – nie tylko trawienie, ale też do dalszej pracy. Najpopularniejsze wg użytkowników serwisu foodpanda utwory lunchowe to:
Pharell Williams – HAPPY
Pitbull&Kesha – Timber
Avicii – Hey brother

Wieczorem użytkownicy foodpandy słuchają najczęściej stonowanych piosenek, gdy po ciężkim dniu potrzebują chwili relaksu i możliwości celebrowania posiłku w spokojnym rytmie. Top 3 na wieczorną kolację to:
Coldplay – Magic
OneRepublic – Counting stars
Ed Sherman – I see fire

Dźwięki z chmury

Serwis Spotify sprawdził dla odmiany, czego najchętniej słuchają mieszkańcy Krakowa, Warszawy i Wrocławia. Chcieliśmy porównać preferencje muzyczne użytkowników foodpandy z danymi naszego serwisu – mówi Przemek Pluta, Business Manager CEE Spotify. – Co ciekawe, nasze wyniki były bardzo podobne – dodaje Pluta. Bezapelacyjnie w każdym mieście wygrał Clean Bandit i Jess Glynne z utworem Rather Be. W słuchawkach fanów Spotify królują jeszcze utwory takie jak Magic brytyjskiej grupy Coldplay, a także Ed Sheeran z I See Fire.

Użytkownicy foodpandy i Spotify to ludzie młodzi, którzy korzystają z nowych technologii w sposób aktywny, dlatego ich preferencje muzyczne i kulinarne są podobne – podsumował wyniki obu serwisów Piotr Łagowski z foodpandy.


O foodpanda
Foodpanda to aplikacja mobilna i portal internetowy umożliwiający zamawianie posiłków z ponad 1 200 restauracji w Polsce, w tym m.in. z McDonald’s, Subway, Salad Story, Sphinx, Da Grasso czy Noodle w pudle. Foodpanda jest obecna w 40 krajach, na 5 kontynentach. W Polsce serwis został uruchomiony w lutym 2013 roku.

O Spotify
Spotify jest wielokrotnie nagradzanym cyfrowym muzycznym serwisem streamingowym, który oferuje dostęp na żądanie do ponad 20 milionów* utworów. Naszym marzeniem jest, aby świat muzyki stał się dostępny dla każdego bez względu na miejsce i czas. Spotify sprawia, że odkrywanie muzyki, zarządzanie i dzielenie się nią jest łatwiejsze niż kiedykolwiek. Jednocześnie ważne jest dla nas wsparcie artystów. Spotify jest dostępne w 57 krajach na całym świecie, z ponad 40 milionami aktywnych użytkowników i przeszło 10 milionami korzystających z płatnego abonamentu.
Od momentu premiery w Szwecji w 2008 roku Spotify przekazało ponad miliard dolarów organizacjom zrzeszającym właścicieli praw autorskich. Spotify jest drugim co do wielkości cyfrowym źródłem przychodów wytwórni płytowych w Europie oraz największym i odnoszącym największe sukcesy serwisem streamingowym tego typu na świecie.
*Globalna liczba utworów. Katalog może różnić się w zależności od rynku.


Kategoria: Kulinaria

Porozmawiajmy

Ciekawe

Dostrzeżone

penis dlonierece radosc z brzucha

Inspiracje